Vill bara hem

Det finns ett ställe som jag tror att de flesta förknippar med sorg och obehag. Sjukhus. Jag har hittills i mitt liv haft bland de värsta dagarna och stunderna, på just ett sjukhus. Nu, ikväll kommer det bli min första och förhoppningsvis sista natt jag tillbringar på ett sjukhus. Kläderna, sängarna, nålarna. Till och med tandkrämen smakar sjukhus. Jag har väldigt svårt för all den utrustning de använder sig av för söka igenom våra kroppar. Jag tycker till och med att droppet är obehagligare än det jag faktiskt är här för. Kommer säkert vakna med hela ställningen över mig och blod överallt.. Nejdå, det här ska gå fint ju! Jag ber och hoppas dock att natten och morgondagen går fort och hyfsat smärtfritt. För just nu vill jag bara hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0